Smerovi

Elektrotehnika:

  • ELEKTROTEHNIČAR MULTIMEDIJA
    (BG ML SB 4E27S)

    Danas puno možeš čuti o medijima. Kaže se da oni pored zakonodavne, izvršne i sudske vlasti predstavljaju četvrtu silu. A još multimediji! Verovatno pretpostavljaš da mediji koriste sva raspoloživa sredstva i načine da bi informacije kao i svoje stavove i misli preneli ljudima. Naravno multimedijalna sredstva koriste i drugi ljudi, na primer profesori u školama i na fakultetima, firme za prezentaciju svojih proizvoda itd. Međutim većinu njih zanima samo sadržaj, a ne i tehnika ostvarenja. Zbog toga postoje stručnjaci koji smišljaju, fizički oživljavaju i održavaju multimedijalna sredstva i multimedijalne prezentacije. Njih manje ili uopšte ne interesuje sadržaj prezentacije nego samo tehnika ostvarenja i dizajn (spoljni izgled).

  • ELEKTROTEHNIČAR ENERGETIKE
    (BG ML SB 4E04S)

    U okviru ovog obrazovnog profila bavimo se proučavanjem proizvodnje, prenosa i upotrebe električne energije. Za električnu energiju kažemo da je plemenita. Lako se transportuje, može da se upotrebljava svuda i ne zagađuje čovekovu sredinu. Predstojeća liberalizacija tržišta električne energije, kao i privatizacija elektroenergetskog sektora ukinuće postojeće monopole, i pružaće šansu novim, mladim i savremeno obrazovanim ljudima. Ne treba zaboraviti da elektroenergetski sistem sa elektranama, razvodnim postrojenjima, prenosnom i distributivnom mrežom predtavlja najveću nepokretnost jedne zemlje. Do današnjih dana najveća investicija u Srbiji i u bivšoj Jugoslaviji je HE Đerdap. Zbog toga ko sada izabere ovaj obrazovni profil najverovatnije neće pogrešiti.

  • ELEKTROTEHNIČAR INFORMACIONIH TEHNOLOGIJA, OGLED
    (BG ML SB 4E40S)

    Elektrotehničar informacionih tehnologija – ogled je obrazovni profil usmeren ka osposobljavanju učenika za izradu softverskih aplikacija, kreiranju i razvijanju baza podataka, statičkih i dinamičkih veb prezentacija i održavanju i proveri sigurnosti informacionih sistema. Po završetku školovanja učenik će steći radne kompetencije: postavljanje i održavanje operativnog sistema računara, kreiranje, održavanje, ažuriranje sadržaja i provera sigurnosti platformi za Internet servise, izrada desktop aplikacija, izrada statičkih i dinamičkih veb prezentacija i veb aplikacija i njihovo implementiranje, kreiranje, modelovanje i razvijanje baze podataka, održavanje i provera siguranosti informacionih sistema.

  • AUTOELEKTRIČAR, OGLED
    (BG ML SB 3E22S)

    Ugrađuje, održava i popravlja električne uređaje i opremu, električne instalacije, svetlosne i signalne uređaje (svećice, akumulator i dr.) na motornim vozilima i radnim mašinama. Ispituje i zamenjuje elektronske komponente za kočnice, upravljački mehanizam, klimatske uređaje i elektronske sklopove, kojima se reguliše ubrizgavanje goriva (radi u radionici ili napolju, pretežno stojeći i u povoljnom položaju).

Mašinstvo i obrada metala:

  • MAŠINSKI TEHNIČAR MOTORNIH VOZILA
    (BG ML SB 4D08S)

    -Besplatna teorijska i praktična obuka za B kategoriju-

    Ovo je obrazovni profil omogućava učenicima sticanjeteorijskog i praktičnog znanja o motorima, motornim vozilima i njihovoj opremi, načinu funkcionisanja, pravilnoj eksploataciji, održavanju, kao i o osnovnim elementima automatizacije.

    Tokom četvorogodišnjeg školovanja učenici se osposobljavaju za:
    – Dijagnostiku ispravnosti motora i motornih vozila
    – Operativno vođenje popravke i servisiranje vozila u servisu
    – Tehnološke postupke popravke
    – Operativno vođenje tehničkog pregleda
    – Operativno praćenje remonta motornih vozila
    – Operativno praćenje proizvodnje i održavanja motornih vozila

    Praktična nastava se izvodi u specijalizovanoj
    radionici na najsevremenijem uređaju za autodijagnostiku na motornim vozilima, u autoservisima, tehničkim pregledima i garažama.

    U toku školovanja, učenicima se kao obavezan deo nastave omogućava teoretska i praktična obuka za vozača B kategorije.

    Posle završenog školovanja maturantiam se pruža mogućnost zapošljavanja u:
    – Autoindustriji
    – Auto servisima
    – Servisima za tehnički pregled
    – MUp-u
    – Vojsci
    – Sopstvenom servisu
    Ovaj obrazovni profil otvara mogućnost daljeg školovanja na fakutetima:
    – Mašinski,
    – Tehnički,
    – Informatički,
    – Elektronski,
    – Elektrotehnički,
    – Saobraćajni,
    – FON,
    – Matematički,
    – Policijskaakademija
    – Vojnaakademija,
    Na visokim strukovnim školama
    – Mašinske,
    – Tehničke,
    – Informatičke,
    – Elektrotehničke,
    – Saobraćajne,
    – Ekonomske,
    – Poslovne.

  •  AUTOMEHANIČAR
    (BG ML SB 3D20S)

    Kompjuterska dijagnostika, popravka kvarova na motornim vozilima, sastavljanje i rastavljanje delova motornih vozila, merenje i kontrolisanje delova motornog vozila radi održavanja, pravilna upotreba alata i pribora. Praktična nastava se obavlja u školskim ili privatnim radionicama, u prvom razredu jedan, u drugom i trećem dva dana nedeljno.
  • MEHANIČAR GREJNE I RASHLADNE TEHNIKE
    (BG ML SB 3D36S)
    Instalira, kontroliše, održava i popravlja grejne, rashladne i uređaje za klimatizaciju. Pri instaliranju sistema za grejanje koristi se nacrt po kome postavlja radijatore, cevi, pumpu, kotao,… Pri montiranju rashladnih i uređaja za klimatizaciju sledi uputstva proizvođača o načinu montiranja opreme i povezivanje sa izvorima električne energije. Nakon instaliranja proverava se rad celog sistem.Obavlja tekuće održavanje i kontrolu sistema i uređaja, a po potrebi vrši zamenu delova, otklanja kvarove.
  • BRAVAR (UČENICI SA TEŠKOĆAMA U RAZVOJU)
    (BG ML SB 3D20S)
    Zanimanje čiju implementaciju sufinansira nemački GIZ. Izrada bravarskih konstrukcija, izrada i montaža građevinske bravarije i čeličnih konstrukcija, ocrtavanje i obeležavanje, ručno i mašinsko sečenje materijala, oblikovanje lima, oštrenje alata, pravilno korišćenje alata, pribora i tehničke dokumentacije. Praktična nastava se obalja u školskim radionicama i u radionicama “Progres-a” koji stipendira učenike ovog zanimanja. U prvom razredu praktična nastava je jedan, a u drugom i trećem dva dana nedeljno.

  • MANIPULANT U OBRADI METALA – JEDNOGODIŠNJE OSPOSOBLJAVANJE ZA RAD
    (BG ML SB 3D20S)

Tekstilstvo i kožarstvo:

  • MODELAR ODEĆE
    (BG ML SB 4G12S)

    Učenik se osposobljava za samostalno konstruisanje i modelovanje muške, ženske, dečije isportske odeće. Primena ovih znanja je moguća u tekstilnim fabrikama na poslovima modelara ili konstruktora odeće.Na smeru modelar odeće stiče se sveobuhvatno znanje o procesu proizvodnje odeće: od ideje,dizajna, skice do gotovog odevnog predmeta. Modelar odeće je osoba koja ume da osmisli model u skladu sa najnovijim modnim trendovima i principima dizajna, poštujući estetsku i funkcionalnu vrednost. Sveobuhvatnim znanjem koje se stiče na smeru modelar odeće, moguće je zaokružiti proces proizvodnje odeće i samostalno obavljati delatnost dizajna i izrade odeće, kakao za poznatog kupca u vidu unikatnog modela, tako i za serijsku, industrijsku proizvodnju. Nakon završenog smera modelar odeće, otvaraju se brojne mogućnosti za zaposlenje, samozaposlenje kao i za dalje školovanje. Mogućnost daljeg obrazovanja:

    – Viša strukovna škola

    – Svi tehnički fakulteti

    – Akademija primenjenih umetnosti.

  • KONFEKCIJSKI ŠIVAČ – UČENICI SA TEŠKOĆAMA U RAZVOJU
    (BG ML SB 4G12S)
  • MANIPULANT U TEKSTILSTVU – JEDNOGODIŠNJE OSPOSOBLJAVANJE ZA RAD, UČENICI SA TEŠKOĆAMA U RAZVOJU
    (BG ML SB 4G12S)